یزدفردا :قیمت نقدی طلا در روز پنج شنبه در بازار اروپا اندکی افزایش یافته است، و به دلیل تثبیت یورو روند با ثبات تری داشته است، اما عوامل بازار می گویند هنوز هم طلا نسبت به کاهش بیشتر آسیب پذیر است.

در ساعت 11:02 به وقت گرینویچ، قیمت نقدی طلا با 0/03 درصد افزایش به 1590/72 دلار آمریکا در هر اونس رسید، قیمت طلا پیشتر به قیمت 1597/05 دلار آمریکا به ازای هر اونس رسیده بود. قیمت این فلز زرد رنگ تا کنون در هفته جاری حدود 3 درصد کاهش یافته است زیرا افزایش نگرانی ها در مورد بحران منطقه یورو باعث شده است که سرمایه گذاران شمش را در مقابل پول نقد و دلار بفروشند.

در روز پنج شنبه، میزان تمایل در بازارها به طور کلی با احتیاط همراه بوده است، اگرچه اندکی با ثبات تر بوده است، زیرا سرمایه گذاران در حال جذب اخباری هستند که بر مبنای آن ها اداره تسهیلات تثبیت مالی اروپا با پرداخت وجوه مالی به یونان موافقت کرده است، و اسپانیا قصد دارد موسسه وام دهی بانکیا را که دچار مشکل شده است را نجات دهد. یورو همچنین در مقابل دلار آمریکا نیز با ثبات تر شده است، و این امر باعث شده است که دارایی ها که ارزش آن ها بر حسب دلار آمریکا سنجیده می شود مانند طلا برای متقاضیان دارنده ارز واحد اروپایی جذاب تر شود.

تحلیل گران در سوسیته جنرال می گویند، در یک تحلیل فنی، احتمالا طلا قبل از آن که به سمت سطح 1580 دلار آمریکا در هر اونس بازگردد، اندکی بیشتر افزایش خواهد یافت.

عوامل بازار می گویند، اگرچه، با وجود این که ثابت شده است که افزایش به سطحی بالاتر از سطح مقاومت 1600 دلار آمریکا در هر اونس کار سختی است، اگر طلا بتواند این مانع روانی کلیدی را پشت سر بگذارد، می تواند باعث ایجاد یک جریان ناگهانی فعالیت خرید در بازار شود.

دیوید گاوت، رییس بخش فلزات گرانبها در مارکس اسپکترون می گوید، “اگر ما شاهد افزایش قیمت طلا به سطحی بالاتر از 1600 دلار آمریکا در هر اونس باشیم، سپس ممکن است که بعد از آن بتوانیم شاهد شروع یک روند افزایشی به سمت سطح 1610 دلار آمریکا در هر اونس باشیم.”

وی می افزاید، “برخی سفارشات خرید فیزیکی در سطحی کمتر از قیمت 1580 دلار آمریکا در هر اونس در حال شکل گیری است، اما اگر شاهد موج جدیدی از فروش باشیم، این میزان برای زنده نگه داشتن بازار کافی نیست، اما من فکر نمی کنم که ما شاهد یک کاهش 40 دلاری دیگر باشیم، مانند آنچه در روز سه شنبه مشاهده کردیم.”

در سایر بازارهای فلزاتت گرانبها در روز پنج شنبه، قیمت نقدی نقره در سطح 29/211 دلار آمریکا در هر اونس ثابت بوده است، قیمت نقدی پلاتین با 0/5 درصد کاهش به 1486 دلار آمریکا در هر اونس رسید، و قیمت نقدی پالادیوم با 0/3 درصد افزایش به 612 دلار آمریکا در هر اونس رسید.

 

 

منبع www.iTahlil.com:

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا